Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise en Merlijn

23 Augustus 2015 | Indonesië, Bandung

Tussenstand
-Muggenbulten
Merlijn 0
Denise 10 :-(

Ongevraagd op de foto gezet:
2x

Gevraagd op de foto gezet
1x

Bandung dag 1 & 2
Dinsdag vroeg opgestaan om om 08:30 de trein naar Bandung te pakken, we zaten heerlijk eerste klas met airco en veel beenruimte. Treinreis ging voorspoedig en even voor twaalven waren we al in Bandung. Op zoek naar een Guesthouse, die toch wat lastiger te vinden waren als gehoopt (óf zaten al vol óf waren te duur). Na wat rondvragen eindelijk hotel gevonden wat nog kamers over had, helaas wel iets duurder dan we wilde maar ik was klaar met het zoeken en had er geen zin meer in dus gewoon deze genomen. Nou dan beland je dus wel in een hotel waar al ruim 30jaar geen onderhoud is geweest, maar goed een bed, douche en wc, en meer heb je praktisch gezien niet nodig want meer dan slapen doe je er toch niet. Daarna even door de straat gewandeld want ons hotel lag in de beroemde 'jeansstreet'= heel veel kleding winkels. Daarna doorgelopen naar chinatown en het oude gedeelte, Braga genaamd. Daar lekker gegeten, al was mijn eten wel veels te heet! Overal had ze een schep sambal op gedaan, meeste eraf gehaald maar was nog steeds zo heet, dus voornamelijk maar de witte rijst met kip gegeten, dat kon ik nog net aan. Vervolgens weer naar hotel want we moesten woensdag weer vroeg op.

Voor de woensdag een tour geboekt, om 8:00 opgehaald door auto en prive chauffeur voor die dag. Eerst een uurtje gereden naar de vulkaan, daar 2 uurtjes rondgelopen en genoten van het uitzicht (en de zwavellucht..) wat is dat indrukwekkend zeg! Wat wel weer grappig is, overal werden we 'gewaarschuwd' wel iets warm mee te nemen omdat het bovenop de vulkaan wel fris zou zijn, dus wij al lange broek aan (wel luchtige natuurlijk) en fleecevest mee. Nou ik geloof ze best wel dat het daar vaak fris is, want de kraampjes bovenop de vulkaan verkochten allemaal sjaals en dikke bontmutsen.. maar vandaag was het dus alles behalve fris. Zon scheen volop en stond klein briesje, dus heerlijk vertoeven. (Achteraf iets te zonnig aan onze verbrande schouders te zien)

Daarna zijn we naar een theefabriek gereden, daar een rondleiding gekregen en de overvolle vrachtwagens uitgeladen zien worden. Heel interessant om een fabriek van binnen te zien, hoe alles in zn werk gaat. Aan het einde doosje thee kado gekregen en sloten af met een 'tea tasting' zoals hij het noemde oftwel we kregen een kopje thee en stukje gebakken banaan.

Toen weer doorgereden naar de hotsprings, dit bleek helaas gewoon een commercieel zwembad te zijn en was ons niet vertelt zwemkleding mee te nemen dus dat maar over geslagen en direct door naar de aarbeienvelden. Daar heerlijk genoten van verse aardbeiensap en even gerelaxed. Vanuit daar was het een uur rijden naar het Anklung huis. Een anklung is een traditioneel muziekintrument gemaakt van bamboe. We kregen een hele schow van ruim 2 uur te zien, met allerlei verschillende elementen, van optredens met de instrumenten tot traditionele dansen, en dit alles door kinderen uitgevoerd. Was heel leuk om te zien en we krijgen ook nog traditioneel ijsje, ik had een advocadoijsje die heel erg lekker was, merlijn had een jackfruitijsje die ook lekker was, maar lang niet zo lekker als die van mij, haha. Rond 18:00 waren we weer bij het hotel, tas ingepakt en op tijd gaan slapen (ja saai he, wordt bijna een gewoonte) want donderdagochtend weer vroeg de trein naar de volgende bestemming!