Jakarta dag 3 & 4 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu Jakarta dag 3 & 4 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu

Jakarta dag 3 & 4

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise en Merlijn

17 Augustus 2015 | Indonesië, Batavia

Tussenstand na dag 4 in Jakarta:
-Muggenbulten
Merlijn 0
Denise 1

Ongevraagd op de foto gezet:
Denk stuk of 10x

Gevraagd op de foto gezet
Tel kwijt geraakt, kom ik zo op terug..

Zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan, 's ochtend naar Grand Indonesia Mall geweest, en zoals de naam het al doet vermoeden, was die groot..daar wat rondjes gelopen en voornamelijk van de airco genoten. Shoppen daar was niet echt veel aan want waren veelal europese merken met europese prijzen. Daarna wat verder rond gelopen en lekker gelunched. In de middag weer terug naar het hotel, daar rustig aan gedaan en bij zwembad rond gehangen. 'S avonds lekker noodles gegeten om daarna weer voldaan in ons kingsize bed (voor indonesische begrippen) te kruipen.

Maandag was het hier viering van 70ste onafhankelijkheidsdag. Overal online gelezen dat festiviteiten rond 08:00 zou beginnen en weer rond 12:00 afgelopen zou zijn vanwege de warmte. Dus vroeg op pad deze morgen. Veel mensen zijn op straat en iedereen lijkt zich een weg te banen naar het onafhankelijkheidsplein dus wij met de mensenmeute meegelopen. Eenmaal bij het plein blijk die dicht, veel mensen wachten erbij, hadden wij niet zo'n zin in, dus besloten er omheen te lopen om zo de tijd te doden tot de parade begon. Uiteindelijk aangekomen bij het presidentiele paleis, waar een groot videoscherm hing waarop te volgen was wat er in de paleistuinen gebeurde. Na ruim een uur nog steeds geen parade dus toen hadden wij het we weer gehad bovendien was het inmiddels weer aardig warm (bloedheet) geworden. Dus besloten taxi te nemen naar groot winkelcentrum (en dus airco) daar onze ogen uitgekeken en lekker gelunched. Weer met taxi naar ons hotel en daar de rest van de middag bij zwembad gezeten en dingen voor de volgende stad uitgezocht.

En om nog even terug te komen op die facts die ik bij hou, vandaag zo ontzettend vaak op de foto gezet, dat we ons bijna af gingen vragen wat de grotere attractie was; wij of onafhankelijkheids dag.. ik kan geen 'Sir/Mister, can i take picture/selfie with you???' meer horen.. En ja merlijn wordt alleen aangesproken, maar ik moet wel ook op de foto, zit echt in de cultuur dat je de man aanspreekt, bizar gewoon, we merken het de hele tijd.

Zo toch weer lang verhaal geworden, sorry, zal volgende toch echt proberen iets in te korten. Morgen reizen we door met de trein naar Bandung en jullie horen wel weer van ons!