dag 1 en 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Denise en Merlijn - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise en Merlijn

16 Augustus 2015 | Indonesië, Batavia

Tussenstand na dag 2 in Jakarta:
Muggenbulten:
Merlijn 0
Denise 1

Ongevraagd op de foto gezet:
2x

Gevraagd op de foto gezet

Zo die facts zal ik hele vakantie bijhouden voor jullie vermaak.

Maar goed, dag 2 in Jakarta (oke 1e hele dag, gisteren was alleen eind middag en avond) zit er alweer bijna op. De heenreis is goed verlopen en er werd goed voor ons gezorgd. Alleen onze karma zat ons blijkbaar tegen want zowel op vlucht van Schiphol naar Dubai als die van Dubai naar Jakarta zat er schuin de rij voor ons een huilend kind, wat maar niet ophield met huilen, lang leve de oordopjes!

Eind de middag dus aangekomen in Jakarta, na ongeveer half uur ook onze visa in ons paspoort en konden we naar de bagageband wat gelukkig niet zolang op zich liet wachten. En toen met de taxi naar het hotel. Taxichauffeur voorspelde eerst dat dit wel eens een uur tot anderhalf uur zou kunnen gaan duren vanwege de drukte op de weg wegens de feestdag van maandag waardoor het een lang weekend is voor veel mensen. Gelukkig stonden we met iets meer dan een half uur al in ons hotel.

Na even spullen gesetteld te hebben weer op pad om de buurt te verkennen. Meteen als de grootste rat mogelijk gezien en ook hier en daar grote kakkerlakken.. heerlijk die stad. Maar zolang ze buiten op straat lopen vind ik ze niet zo erg... Uiteindelijk restaurant gevonden waar we onze 'eerste' maaltijd wel aandurfde. Ze doen hier haast niet aan menukaart tweetalig maken dus we moesten ons maar redden met een indonesische, gelukkig zijn de tremen ajam, babi, sate, en gado gado ons wel bekend dus de gok was niet al te groot, daar zorgde ik wel met mn drankje voor, dat is toch altijd iets veiliger om iets onbekend mee te bestellen. Ik had een Juice Sanapis, en tot op heden nog geen idee wat het was (google kent het niet..) maar lekker was het wel. Kortom lekker buikje vol gegeten en toen weer op naar hotel omdat we toch wel kapot waren van de reis. Nog even snel paar baantjes gezwommen in het zwembad op het dak van het hotel voordat we de ogen sloten.

Zaterdag vroeg opgestaan, om na het ontbijt de stad verder te verkennen. Eerst weer te voet naar het nationale monument, waar ze al druk bezig waren met de voorbereidingen voor maandag (onafhankelijkheidsdag), toen met de benewagen door naar het treinstation om daar alvast treinkaartje voor onze treinrit van dinsdagochtend naar Bandung te halen. Daar alleen iets verkeerd ingeschat hoe druk dat zou zijn, bijna 2 uur in de hitte gestaan, wel binnen maar geen airco, maar kaartjes hebben we!

Daarna door naar de Kathedraal, heel raar om te zien, zo'n rooms katholieke kathedraal in een voornamelijk islamitisch land (mosque staat praktisch op elke hoek..). Merlijn mocht toen eindelijk zijn onderhandelings kunsten laten zien, waar hij in thailand ook zo goed in was, want we wilde met tuktuk naar Batavia. En hij is het nog niet verleerd, chauffeur begon met 100.00, we zijn geëindigd op 20.000..(= €1,30 voor ritje van bijna half uurtje, die prijzen moeten we in NL ook hebben )

Rondje batavia gedaan, door gelopen naar China town, ogen uitgekeken wat ze daar allemaal verkopen, slang, schildpad, krab, hele kleine vogeltjes en konijntjes (alle voorgenoemde levend en wel te verstaan!), allemaal voor in de pan! Maar niet aan ons besteed..
Wij hebben restaurantje uitgekozen met iets veiliger gewoon kip en varken. Met taxi naar hotel want we hadden die dag wel weer genoeg gelopen en was de dag ook weer voorbij.